Żwawe historyki
Na malowniczych, choć osnutych mgłą, oesach Rajdu Wisły rywalizowano nie tylko o punkty do klasyfikacji mistrzostw Śląska, lecz także w dwóch cyklach o randze mistrzostw Polski.

fot. Janusz Boruta
W 7. rundzie Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność najlepsi okazali się Stanisław i Andrzej Postawka. Syn i ojciec jadący Fiatem 125p zebrali zdecydowanie najmniej karnych punktów, co pozwoliło im sięgnąć po zwycięstwo. Drugie miejsce należy do Roberta Burcharda, którego pilotował Karol Jaskłowski (Fiat 124 Spider), a trzecią lokatę zajęli Piotr i Natalia Cisowscy (Fiat 125p).

fot. Janusz Boruta
Załogi w rajdówkach sprzed lat toczyły także rywalizację na czas w ramach 5. rundy MOTUL Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Najszybciej trasę zawodów pokonali Robert Luty i Dariusz Grudziołek (Subaru Legacy 4WD Turbo), którzy triumfowali w klasie FIA 4(K-4). Paweł Hoffman i Marcin Barłoga w przepięknym Saabie 96 V4 Rally wygrali kategorię FIA 2(K-2). Triumfem polskiej motoryzacji można określić wynik Mariusza Ziółkowskiego i Michała Jurgały, którzy w Polonezie 2000 zdominowali klasę D-4 w kategorii FIA 3 (K-3). Emocje wśród kibiców wzbudzało z pewnością Audi Quattro zwycięzców klasy PZM 5(K-5), czyli Artura Rowińskiego i Magdaleny Tokarskiej. Wśród najmłodszych rajdówek z pierwszego miejsca w klasie PZM HR+ cieszyli się Grzegorz Zych i Paweł Duniewicz w Oplu Astrze GSI. Pełne wyniki 5. rundy HRSMP dostępne są pod tym linkiem.

fot. Janusz Boruta